środa, 24 lutego 2016

Jak szybko schudnąć - 5 kg w tydzień



Jak szybko schudnąć - to jedno z haseł najczęściej wyszukiwanych w internecie. Pomimo tego, że każdy z nas wie, że skutecznie schudnąć można jedynie zmieniając swoje nawyki, widocznie przed ważną imprezą czy wyjazdem wakacyjnym "w popłochu" wyszukujemy takich informacji.
Ja nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, jednak po sobie wiem, że drobne zmiany żywieniowe mogą w dłuższym czasie pozytywnie wpłynąć na naszą sylwetkę. Nie ma tutaj żadnych tajemnic: ważne jest jedzenie małym posiłków co kilka godzin, zmniejszenie ilości słodkości i produktów wysoko przetworzonych.
Chciałabym Was zapoznać z radami autorki bloga "Pamiętnik fit mamy" (na zdjęciach), o której pisałam już na blogu. Radzi ona jak według niej schudnąć 10 funtów (czyli niecałe 5 kg) w tydzień. Nie ma cytatów, gdyż bardzo streszczam jej artykuł, ale z oczywiście z zachowaniem treści  :)



Według autorki bloga wszystko co musisz zrobić to utrzymać zdrowy styl życia obejmujący balans między żywieniem, ćwiczeniami, snem i odpowiednim sposobem nawodnienia. 

Jak szybko schudnąć - 5 kg w tydzień - odżywianie:
  • spożywaj mniej kalorii niż spalasz  - wystarczy zmniejszyć ten bilans o 500 kcal. Czyli kobiecie zaleca się spożywać od około 1200 do 1600 kcal na dobę oraz prowadzić dzienniczek, w którym spisuje się wszystkie produkty spożywane danego dnia  (wszystkie to także przekąski i napoje, ponoć jesteśmy mistrzami "oszukiwania samych siebie" i często pomijamy niektóre małe potrawy, ale trzeba sobie uświadomić po co i dla kogo to robimy)! 
  • dodatkowo trzeba spalić w ciągu tygodnia około 5000 kcal więcej niż podczas naszego "normalnego tygodnia", autorka radzi wprowadzić proste zmiany w naszym życiu: chodzenie zamiast jazdy samochodem czy autobusem, korzystanie ze schodów zamiast z windy 
  • koniecznie jedź śniadanie - to też powszechna informacja, ale nie wiem jak powszechnie jest stosowana, autorka bloga przypomina, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, warto zjeść choćby małą porcję płatków owsianych, nisko-tłuszczony nabiał  czy jajecznicę, ale należy unikać ciężkich i tłustych potraw
  • włączenie do naszej diety chudego białka - pomoże to utrzymać na dłużej uczycie sytości, a uniknie przejadania się - "warto postawić" na chude mięso, drób,  jaja oraz niektóre gatunki ryb. Posiłki należy jeść często w odstępach około 3- 4 godzinnych
  • wyłączyć z diety węglowodany proste czyli ciastka, cukierki i inne słodycze zastąpić je węglowodanami złożonymi w postaci brązowego ryżu, razowego makaronu, fasoli, roślin strączkowych, warzyw i niektóre gatunki owoców (jak morele)
  • unikaj "fast food" - często przeładowanych tłuszczem i powszechnie uznanej jako synonim  niezdrowej żywności
  • jedź mniejsze porcje - może w tym pomóc nakładanie posiłków na mniejsze naczynia, jedząc często mniejsze posiłki czujemy się syci, a nasz metabolizm pracuje na maksymalnych obrotach
  • zmniejszenie ilości tłuszczu w potrawach: stosować mleko o niższej zawartości tłuszczu, musztardę zamiast majonezu, frytki z batatów zamiast popularnych ziemniaków, te proste zabiegi powodują w dłuższym okresie czasu sporą różnicę wagi, a także poprawę stanu zdrowia
  • unikaj "bezmyślnych przekąsek", szczególnie wieczorem, podjadanie chipsów przed telewizorem itp. Należy zjeść ostatni posiłek około 3 godziny przed snem, aby unikać późnego podjadania, można wcześniej umyć zęby wieczorem, wtedy już jedzenie nie smakuje tak dobrze :)
  • należy unikać produktów z wysokim indeksem glikemicznym czyli m.in. frytki, pieczywo, napoje gazowane 
  • nawodnienie - prawidłowe nawodnienie organizmu jest bardzo ważne , aby je utrzymać należy spożywać duże ilości wody, co najmniej 8 szklanek dziennie zamiennie można pić także niesłodzoną zieloną herbatę, która jest bogata w przeciwutleniacze i nie ma kalorii
  • unikać zbędnych kalorii czyli słodzonych napojów, soków - wypicie napoju energetycznego może pochłonąć 1/3 liczby kalorii, którą powinniśmy spożyć w ciągu dnia - zaleca się za to spożycie świeżo-wyciskanych soków, szczególnie warzywnych, unikać spożycia alkoholu, najlepiej zostawić sobie tą przyjemność tylko na weekend ;)
  
Jak szybko schudnąć - 5 kg w tydzień - ćwiczenia:

Jeśli poważnie myślisz o zrzuceniu 5 kg w tydzień to należy postawić także na ćwiczenia. Nie trzeba od razu spędzać całego dnia na siłowni, jednak warto także pamiętać o spacerach, tańcu czy bieganiu (jednak to już raczej nie pomysł dla początkujących sportowców).

Warto wykonywać ćwiczenia aerobowe tzw. kardio - przykładowe zestawy ćwiczeń oczywiście można znaleźć na youtube.com. Autorka bloga "Pamiętnik Fit Mamy" poleca także ćwiczenia z piłką lekarską oraz trening siłowy. Pomaga on budować beztłuszczową masę ciała, ale sprawdzi się idealnie na szybką utratę masy ciała  (tłuszcz spala się nawet długo po treningu, przyspiesza metabolizm), jednak warto zastosować bardzo zróżnicowany trening. 
Bardzo istotne jest także chodzenie, zamiast jazdy samochodem czy autobusem, czasem trudno przejść całą drogę do pracy, ale warto wysiąść dwa przystanki wcześniej i resztę drogi pokonać pieszo. Jeśli jest to z jakiś przyczyn niemożliwe, można także skorzystać z bieżni, gdzie maszyna pokarze nam ilość spalonych kalorii!



Jak szybko schudnąć - 5 kg w tydzień -sen:
Według naukowców brak snu może doprowadzić do przybierania na wadze! Długość i jakość snu wpływa na niektóre hormony, które są bezpośrednio związane z apetytem. Podczas prawidłowej regeneracji organizmu, która zachodzi podczas snu, możemy schudnąć.
Co myślicie o tych poradach zgadzacie się z autorką bloga "Pamiętnik Fit Mamy", niby wszystko oczywiste, dlaczego tak trudno  czasem stosować te rady w codziennym życiu ? ;)



3 komentarze:

  1. Post jest mega i dla tych tez co ciąży jeszcze nie przeszli :)


    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak nie schudniemy z tłuszczu, według mnie to nie ma najmniejszego sensu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będzie ciężko ale mam nadzieję że mi się uda! Jestem w 30tc i zamierzam się ostro wziąć za siebie. p.s. ogólnie nie lubię sportu i lubę dobrze zjeść więc naprawdę nie będzie łatwo. Twój post mnie motywuje:)

    OdpowiedzUsuń