wtorek, 3 listopada 2015

Fit mama - jak schudnąć po ciąży


Jak schudnąć po ciąży - pisałam już posty na podobny temat. Uważam jednak, że jest to temat, który interesuje wiele kobiet. Wiem, że pośród nas są szczęśliwe osoby, które mają dobrą przemianę materii, zwyczaje żywieniowe oraz prowadzą zdrowy, aktywny tryb życia. Takie osoby nie potrzebują wiele, by wrócić do formy, wystarczy czas. Co jednak jeśli tego nie posiadamy? Trzeba się zastanowić czego nam brak i zmienić swoje nawyki.
Inspiracją może być autorka bloga fitmommydiaries - która ćwiczyła w czasie ciąży (poniżej na zdjęciu jest napisane ile powtórzeń dokładanie czego).
Powyżej jest jej zdjęcie- równo rok po porodzie. Robi wrażenie dlatego warto przeanalizować jej rady, mogą być przydatne!


Dobra sylwetka po ciąży. Tak, to możliwe!
Zasady autorki bloga - pamiętnika fit mamy:
1. Karmienie piersią - o tym ile można schudnąć pisałam już tutaj
2. Ćwiczenia - co najmniej 3 dni w tygodni przez 30 minut
3. Jedzenie "chudego białka" w każdym posiłku - źródło chudego białka to m.in. masło orzechowe, migdały, niskotłuszczowy serek wiejski, białka jajek czy pierś z kurczaka
4. Wyeliminowanie z diety białego pieczywa, makaronu, cukru (można zastąpić na przykłada razowym chlebem czy makaronem lub brązowym cukrem w niewielkiej ilości)
5. Sen - co najmniej starać się spać, kiedy dziecko to robi!
6. Wypełnianie co najmniej połowy talerza warzywami!
7. Znalezienie swoich motywacji i nigdy się nie poddawanie!
8. Noszenie pasa poporodowego.
9. Codzienne spożywanie oleju  z ryb & Omega
10. Spacer co najmniej raz dziennie

Myślę, że wiele z tych rad należy stosować, aby szybko wrócić do sylwetki po porodzie. Ważne jest regularne jedzenie małych posiłków (około 5 dziennie), wtedy podkręcamy swój metabolizm, a organizm nie musi magazynować jedzenia w boczkach z obawy przed tym, że nie wiadomo kiedy po raz kolejny "zostanie nakarmiony".
Jeść powinnyśmy w miarę naturalne potrawy (dużo warzyw, ryż brązowy, makaron i chleb razowy), pić wodę, świeże soki, niewielką ilość kawy i herbaty oraz uzupełniać źródło tłuszczy i kawasów  (świetny do tego jest olej lniany, można nim polać ryż lub makaron albo dodać go do sałatek).
Należy pamiętać, że bardzo ważna jest regularność. Co z tego, że przez trzy miesiące będziemy stosować dietę, jak szybko powrócimy do swoich starych przyzwyczajeń, najważniejsza jest zmiana nawyków!
Co do ćwiczeń, to przeważnie młode mamy nie mają czasu na siłownię, ale można ćwiczyć także przed komputerem. Wystarczy kupić sobię matę do ćwiczeń (bez niej jest zdecydowanie trudniej) i poszukać na youtube zestawy do siebie, ja polecam zestawy ćwiczeń - Mel B, Tiffany Rothe czy słynny skalpel Ewy Chodakowskiej. Jak będzie regularność, to szybko zobaczycie efekty! Powodzenia
Ćwiczenia z Mel B - można skomponować swój własny zestaw - rozgrzewka, ćwiczenia na brzuch, pośladki, ramiona, pledy, biust oraz zakończyć trening ćwiczeniami rozluźniającymi


Tiffany Rothe - ćwiczenia na boczki, łatwy trening polegający na potrząsaniu ciałem, działa przy regularnym stosowaniu!


Ewa Chodakowska - popularna trenerka i jej zestaw ćwiczeń - Skalpel

 Poniżej zdjęcie przyszłej Fit mamy w czasie ćwiczeń":





2 komentarze:

  1. U większości kobiet waga sama się normalizuje po porodzie, więc przede wszystkim nie należy się zamartwiać, że dodatkowe kilogramy pozostaną na zawsze. Dodatkowe ćwiczenia nie zaszkodzą w powrocie do wcześniejszej sylwetki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po porodzie miałam straszny problem z utratą dodatkowych kg ale to też ze względu na problemy z tarczycą oraz cholesterolem.Po wielu poradach u specjalistów oraz testach przeróżnych specyfików trafiłam na błonnik,z którym nie mam zamiaru już się rozstawać.Poczytajcie sobie o zaletach błonnika pokarmowego same http://vitispharma.pl/dla-rodzicow-glukomannan

    OdpowiedzUsuń