niedziela, 20 września 2015

Dlaczego Zalando – recenzja książki, praca a macierzyństwo, czas wolny





Tym razem post nietypowy – recenzja książki. Czyli nasz czas wolny jednak uważam, że można to połączyć także z działem praca a macierzyństwo, dlaczego?
Jak już pisałam uważam, że urodzenie dziecka zmienia wiele w naszym życiu i często też może wiązać się ze zmianą priorytetów, a nawet pracy. Wiele kobie będąc na urlopie macierzyńskim zaczyna swoją działalność w internecie. Oczywiście obowiązki domowe są spore, więc trudno aby od razu budowały własne korporacje i olbrzymie marki. Jednak często kobiety zaczynają coś projektować, szyć, sprzedawać w internecie czy pisać blogi.
Po zakończeniu urlopu macierzyńskiego czy wychowawczego część kobiet wraca  do dawnej pracy, ale zdarzają się tez osoby, które w całości poświęcają się nowemu zajęciu. Co ma do tego recenzja tej książki? To, że warto uczyć się od najlepszych i podpatrywać  jak robią to inni. Książka Dlaczego Zalando Techniki sprzedaży, które zmieniły zachowanie konsumentów - autorstwa Seidel Hagen, Wydawnictwa Ole - to geneza powstania jednego z dużych sklepów internetowych, który dzięki pomysłowym reklamom w telewizji jest znany szerokiemu gronu konsumentów. Strona została założona przez dwóch młodych ludzi i wkrótce dołączył do zespołu trzeci dyrektor. Początkowo panowie chcieli sprzedawać buty, podpatrując ten pomysł podczas podróży po Stanach Zjednoczonych (zdziwiło ich i zmotywowało do działania, że na lotnisku wszędzie są kartony z logo sklepu internetowego, który handluje jedynie butami. Zrozumieli jaki potencjał ma rynek internetowy, na którym już wcześniej działali z różnym skutkiem)  Z czasem marka urosła o marki odzieżowe, także takie z segmentu premium. 
 
Dla założycieli było ważne by sklep miał darmową dostawę i zwroty, sprawną logistykę, bezbłędną obsługę klienta. Udało się to osiągnąć. Sklep działa w kilku krajach Europy, a nadal funkcjonuje głównie w Niemczech, Berlinie. Co jest ważne? Pomysł oraz zapał do działania. Decyzje w Zalando podejmowane są sprawnie, nie ma rozbudowanej kadry kierowniczej. Założyciele potrafią także pozyskiwać dużych inwestorów. Dzięki temu na początku swojej działalności skupili się głównie na wzroście świadomości marki u konsumentów, a sama działalność przynosiła straty.
Polecam tą lekturę, oczywiście będąc na urlopie macierzyńskim nikt nie zduduje od razu tak dużej marki, ale chęć do działania to podstawa, co pokazują także takie historie jak Jeff-a Bezos, Steva Jobsa czy Sophii Amoruso (29-letnia kobieta, która zbudował sklep interwtowy Nasty Gal). Co jeszcze istotne? Sprawne zarządzanie czasem, kontaktami (mogą nam pomóc programy http://www.chromecrm.com/crm/ ), skupienie się na odpowiednich aspektach problemów oraz szczęście - to według mnie druga rzecz po pracy, oby nam wszystkim dopisywało!

2 komentarze:

  1. Porównywanie tworzenia marki stworzonej przez trzech dyrektorów nie będących matkami, na dodatek z ogromnym doświadczeniem w branży, do pani, która zakłada biznes bez żadnych funduszy, na dodatek z dzieckiem na ręku... no cóż. Zabawne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co tak Cię bawi Ivanika, przecież w tekście jest napisane: "oczywiście będąc na urlopie macierzyńskim nikt nie zbuduje od razu tak dużej marki, ale chęć do działania to podstawa". Ja odbieram post jako ciekawostkę - jak ludzie na świecie wpadają na ciekawe pomysły i osiągają sukces. Panowie od Zalando nie urodzili się dyrektorami tylko się nimi stali jak zaczęli pracować i zbudowali markę. ...no cóż, dla niektórych sfrustrowanych matek z dzieckiem na ręku jest to trudne do przyjęcia. Lepiej siedzieć i narzekać albo raczyć innych kąśliwymi komentarzami.

      Usuń