piątek, 7 sierpnia 2015

Płaski brzuch po po porodzie





Każda z nas chce się sobie podobać. Po porodzie jesteśmy szczęśliwymi matkami, ale aby czuć się dobrze zastanawiamy się jak wrócić do figury sprzed ciąży. Kiedy możemy zacząć ćwiczyć?
Ćwiczenia na płaski brzuch można robić w 6-8 tygodniu po porodzie naturalnym oraz po 12 tygodniach od cesarskiego cięcia.
W czasie ciąży mięśnie brzucha zostają rozciągnięte i osłabione, dlatego warto po porodzie szczególnie zadbać o tę partię ciała. Pierwsze delikatne ćwiczenia można robić już 2-3 dni po porodzie oraz tydzień po cesarskim cięciu. Jak intensywnie? To zależy, jak się czujemy. Na początku warto ćwiczyć codziennie po około 10  minut, stopniowo zwiększając do 20 minut dziennie.
Zaraz po porodzie mamy mocno powiększoną macicę. Skurczy się, ale ten proces może trwać nawet 6 tygodni. Często na naszym brzuchu odkładają się zwykłe wałeczki tłuszczu, efekt nadmiaru kalorii, jakie spożywa się podczas ciąży. Do swojej sylwetki najczęściej wraca się średnio  za 2-3 miesiące po urodzeniu dziecka.
Pomocna jest karmienie piersią (pisałam już ile kg można stracić podczas karmienia), a przede wszystkim ćwiczenia i odpowiednia dieta.
Najlepsze efekty osiągnie się ćwicząc systematycznie przez kilka miesięcy. Przed ćwiczeniami należy zrobić rozgrzewkę,  ok 5 minutową. Ćwiczyć można w fitness klubie, ale nie trzeba. Teraz w dobie internetu można na youtube znaleźć bardzo fajne zestawy, popularne kanały to Mel B, Ewa Chodakowska czy Tiffany Rothe (rewelacyjne ćwiczenie na boczki).

Jak już dojdziemy do figury sprzed ciąży i zechcemy osiągnąć spektakularny efekt,  to dobrze kupić odżywki, które pomogą nam zbudować masę mięśniową  ( takie jak np. http://www.body4you.pl/produkty/dyscypliny-sportu/odzywki-na-rzezbe/trec-clenburexin,2,1906). Warto jednak zapytać specjalisty przed zakupem, aby nie zrobić sobie krzywdy, tylko w kontrolowany i skuteczny sposób zbudowań masę mięśniową.

Ćwiczenia na płaski brzuch możesz robić w 6-8 tygodniu po porodzie naturalnym i po 12 tygodniach od cesarskiego cięcia. Zobacz, które ćwiczenia po ciąży są najskuteczniejsze.
Mięśnie brzucha w czasie ciąży zostają rozciągnięte i osłabione, dlatego warto po porodzie szczególnie zadbać o tę partię ciała. Ćwiczenia, które prezentujemy, wzmacniają 3 grupy mięśni brzucha: mięsień prosty brzucha, mięśnie skośne oraz mięsień poprzeczny. Pierwsze delikatne ćwiczenia można robić już 2-3 dni po porodzie i tydzień po cesarskim cięciu. Jak często i jak długo? To zależy, jak się czujesz. Na początku ćwicz codziennie po 10 minut, stopniowo zwiększając czas do 20 minut dziennie.
Przez jakiś czas po porodzie nie będziesz się jeszcze mieścić w ubrania sprzed ciąży. To normalne, bo powody są dwa. Po pierwsze macica jest jeszcze mocno powiększona - skurczy się, ale ten proces może trwać nawet 6 tygodni. Po drugie, na brzuchu odkładają się zwykłe wałeczki tłuszczu, efekt nadmiaru kalorii, jakie pochłaniałaś podczas ciąży. Do swojej sylwetki wrócisz więc najwcześniej za 2-3 miesiące po urodzeniu dziecka.
Pomoże ci w tym odpowiednia pielęgnacja skóry, karmienie piersią (kiedy dziecko ssie, spala się tkanka tłuszczowa), a przede wszystkim gimnastyka.

Zasady ćwiczeń po ciąży

Najlepsze efekty osiągniesz, gdy będziesz ćwiczyć systematycznie przez kilka miesięcy. Dlatego oprócz ćwiczeń na czas połogu proponujemy ci również trening mięśni brzucha na kolejne miesiące.
Pamiętaj! Zanim zaczniesz ćwiczyć, rozgrzej się przez ok. 5 minut. Maszeruj w miejscu, podnoś wysoko kolana, rób odroty biodrami i ramionami.
Zobacz galerię z ćwiczeniami tuż po porodzie, po połogu i zestaw ćwiczeń dla zaawansowanych, opracowane przez Katarzynę Sempolską, autorkę programu "Aktywne 9 miesięcy".


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/plaski-brzuch-po-porodzie-cwiczenia-po-pologu-zdjecia_36425.html
Ćwiczenia na płaski brzuch możesz robić w 6-8 tygodniu po porodzie naturalnym i po 12 tygodniach od cesarskiego cięcia. Zobacz, które ćwiczenia po ciąży są najskuteczniejsze.
Mięśnie brzucha w czasie ciąży zostają rozciągnięte i osłabione, dlatego warto po porodzie szczególnie zadbać o tę partię ciała. Ćwiczenia, które prezentujemy, wzmacniają 3 grupy mięśni brzucha: mięsień prosty brzucha, mięśnie skośne oraz mięsień poprzeczny. Pierwsze delikatne ćwiczenia można robić już 2-3 dni po porodzie i tydzień po cesarskim cięciu. Jak często i jak długo? To zależy, jak się czujesz. Na początku ćwicz codziennie po 10 minut, stopniowo zwiększając czas do 20 minut dziennie.
Przez jakiś czas po porodzie nie będziesz się jeszcze mieścić w ubrania sprzed ciąży. To normalne, bo powody są dwa. Po pierwsze macica jest jeszcze mocno powiększona - skurczy się, ale ten proces może trwać nawet 6 tygodni. Po drugie, na brzuchu odkładają się zwykłe wałeczki tłuszczu, efekt nadmiaru kalorii, jakie pochłaniałaś podczas ciąży. Do swojej sylwetki wrócisz więc najwcześniej za 2-3 miesiące po urodzeniu dziecka.
Pomoże ci w tym odpowiednia pielęgnacja skóry, karmienie piersią (kiedy dziecko ssie, spala się tkanka tłuszczowa), a przede wszystkim gimnastyka.

Zasady ćwiczeń po ciąży

Najlepsze efekty osiągniesz, gdy będziesz ćwiczyć systematycznie przez kilka miesięcy. Dlatego oprócz ćwiczeń na czas połogu proponujemy ci również trening mięśni brzucha na kolejne miesiące.
Pamiętaj! Zanim zaczniesz ćwiczyć, rozgrzej się przez ok. 5 minut. Maszeruj w miejscu, podnoś wysoko kolana, rób odroty biodrami i ramionami.
Zobacz galerię z ćwiczeniami tuż po porodzie, po połogu i zestaw ćwiczeń dla zaawansowanych, opracowane przez Katarzynę Sempolską, autorkę programu "Aktywne 9 miesięcy".


http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/plaski-brzuch-po-porodzie-cwiczenia-po-pologu-zdjecia_36425.html

2 komentarze:

  1. Moim zdaniem wystarczy się nie obżerać po porodzie, to i bez ćwiczeń wróci się do formy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Płaski brzuch wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń